Mick Jagger i Keith Richards su se tijekom susreta u Londonu u veljači 1993. brzo dogovorili da ponovno okupe Stonese. Ova odluka o stvaranju novog albuma i organiziranju svjetske turneje koja je trebala nadmašiti turneju Steel Wheels predstavljala je pravi izazov za Keitha Richardsa. Kad se radilo o stvaranju albuma, njegova dva najveća motiva već su tradicionalno bili Mick Jagger i kriza. Sada se još jednom pokazalo takvim. Zaista, Keith Richards je rijetko imao boljih perioda nego što je to bilo od travnja do prosinca 1993., kad je sav svoj talent još jednom upregnuo u spajanje tih različitih elemenata kako bi pokrenuo Stonese. Stonesi su uskoro potpisali novi ugovor s Virgin Records u vrijednosti od 25 milijuna funti. Ali Bill Wyman je odbio potpisati ugovor, što je totalno razbjesnilo Richardsa koji je smatrao da se Stonese napušta samo ukoliko si mrtav. Ipak Richards se morao prilagoditi situaciji u kojoj su se našli Stonesi. Ostalim članovima je bilo jasno da basist dobro zarađuje na svojim radovima iz prošlog desetljeća i da se namjerava zauvijek povući iz Stonesa. Ostavivši Wymana iza sebe, Jagger, Richards i Watts su do sredine 1993. bili na Barbadosu i stvarali materijal za novi album Stonesa kojeg je ovaj put producirao Don Was. Bill Wyman je službeno napustio Stonese u siječnju 1993. godine. Nakon Barbadosa Jagger, Richards i Watts odlaze u New York odraditi audiciju za basistu. Nakon mukotrpnih proba odluka pada na Darriyla Jonesa, veteranskog suradnika Milesa Davisa , Stinga, i Claptona. Nakon New Yorka ekipa se seli u vilu Ronniea Wooda u Irsku gdje se nastavlja snimanje albuma. Ovo je bio prvi put da su Rolling Stonesi proveli mjesece radeći u kući nekog od članova od njihovog burnog okupljanja u podrumu dvorca Nellcote na francuskoj rivijeri u kojem su živjeli Richards i Anita, tijekom rada na albumu Exile On Main Street 1971. godine. Da bi stvari bile još prisnije, Richards je boravio u stanu iznad garaže kojeg je Wood dao sagraditi za svoju majku. U roku od nekoliko sati njegova ekipa pretvorila je mjesto u Keith Richardsville. Zvuci klasične reggae glazbe razlijevali su se iz najmodernijeg zvučnog sistema koji je putovao s Richardsom gdje god on išao. Tu se nalazilo gomila marama, časopisa, upaljenih svijeća, Richardsova garderoba i gitare spremne za rad u studiju. Tijekom siječnja 1994. Richards, Jagger i Don Was našli su se u Los Angelesu kako bi miksali novi album. 14. srpnja 1994. izlazi singl Love Is Strong a 11. srpnja novi album pod nazivom Voodoo Lounge. Nitko se u glazbenoj industriji nije nadao da će se Stonesi vratiti sa tako dobrim albumom i u takvom stilu. Album Voodoo Lounge otvoren je pjesmom Love Is Strong u kojoj se gitare Richardsa i Wooda odlično miješaju a Jagger dokazuje da je kralj na usnoj harmonici. Potom slijedi rockerska You Got Me Rocking na kojoj Ronnie izvodi solo na slajdu, a ostale rockeske pjesme poput I Go Wild i Sparks Will Fly odsvirane su na zavidnom nivou. Voodoo Lounge donosi i dvije zanimljive blues pjesme poput Mean Disposition i Brand New Car. Balade su najbolje zastupljene u pjesmi Out Of Tears i Sweethearts Together koju Jagger i Richards pjevaju u duetu, naravno tu su i dvije pjesme koje pjeva Keith Richards. Prva je country pjesma The Worst a druga Thru And Thru. Pored ostalih pjesama na albumu Voodoo Lounge tu su još singlice koje nisu uvrštene na albumu poput prekasne The Storm, So Young, Jump On Top Of Me i I'm Gonna Drive na kojoj Ronnie Wood pjeva prateće vokale. Za naziv albuma odgovoran je bio Keith Richards. Naime dolazeći po jednoj olujnoj noći u studiju na Barbadosu gdje su Stonesi radili na albumu primijetio je na cesti crnog mačka, starog nekoliko tjedana. Richards je pokisnutog mačka doveo sa sobom u studiju. Navika da svoju prostoriju naziva Voodoo Doc's Office proširena je imenom novog ljubimca, nazvanog Lounge, nakon čega je obilježeni teren Richardsa postao „Doc's Office and Voodoo Lounge. Godinu dana poslije mačak je bio stanovnik Richardsove vile u Connecticutu,a u traženje imena za novi album Jagger se sjetio Richardsovog natpisa na vratima. Po objavljivanju, u srpnju 1994. godine, Voodoo Lounge je dosegao prvo mjesto engleske top ljestvice i drugo mjesto američke te se popeo među prvih pet, često na prvom mjestu, u još 34 zemlje. Prodan je u 5,2 milijuna primjeraka (ili više, ovisno o izvoru podataka) tijekom prve godine i dobio je nagradu Grammy u Americi za najbolji rock album godine. Do graja godine Love is Strong proglašena je rock pjesmom godine, a video spot je također proglašen rock videom godine. Turneja koja je uslijedila oborila je sve rekorde i postala najboljom turnejom uopće u prošlom stoljeću. Album Voodoo Lounge sigurno je bio bolji, potpuniji, kompaktniji album nego prethodni Steel Wheels. Stonesi su dokazali da imaju još dovoljno kreativne snage za izdavanje još jednog rock-albuma. Osim toga, što god se o tome govorilo, Don Was se vratio kako bi nastavio raditi na sljedećim albumima Stonesa.
Keith Richards: Za Stonese je bio pravi dobitak imati čovjeka (Don Was) koji zna kako se svari trebaju odvijati. To je pomoglo da se usredotočimo na ono što radimo.
Don Was (producent): Ne vjerujem da vibracije kakve postoje između Charlieja i Keitha postoje u drugim grupama koje su zajedno dvije godine. Potrebno je desetljećima svirati zajedno da biste dobili takav odnos.
Ronnie Wood: Kod albuma, za razliku od albuma prije mog vremena kao što su Exile On Main Street i Let It Bleed, ovaj ima više Stones sastojaka.
Billy Preston (klavjaturista i dugogošnji suradnik Stonesa): Mislim da je dobro što su svi imali priliku raditi na vlastitim albumima. Mislim da su to željeli i Beatlesi. Kada ste tako dugo sa istim sastavom, uđete u kolotečinu. Ništa vas više ne može iznenaditi. Kada pišete svoje pjesme, možete sve izbaciti iz sebe. Zato mislim da je to odlično.
Ivan Neville: Keith mi je rekao da će Stonesi snimati novi album, te da će me pokušati ubaciti u nekoliko pjesama. I jest.
Bill Wyman: Zasitio sam se poslije 31. godine. Bilo nam je divno i zabavno. Još uvijek smo svi dobri prijatelji, ali više se ne želim baviti takvom glazbom.
Keith Richards: Ako u sastavu kao što su Stonesi ne uložite 100 posto, samo kočite ostale. Mislim da je to shvatio i Bill (Wyman) te se povukao dostojanstveno.
Keith Richards: Bas i bubnjevi vrlo su uhodani dio sastava. No kako je to uvijek sa Stonesima, pravi se čovjek pojavio u pravo vrijeme.
Ivan Neville (klavjaturista) : Bas ima vrlo važnu ulogu u njihovoj glazbi. Darryl (Jones) se odlično uklopio. To je basista koji je svirao s Millesom Davisom. Rođeni je glazbenik.
Bernard Fowler (prateći vokal Stonesa) : Darryl je došao i oduševio nas. Ne želim omalovažavati Billa (Wymana), Ali Darryl i Charlie (Watts) bili su tako usklađeni. Kakva ritam sekcija!
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Nema komentara:
Objavi komentar