"Keith! Što…Što radiš?! – izvikujući te riječi Jagger zvuči iskreno zabrinut na početku albuma Emotional Rescue i time označava ulazak Rolling Stonesa u fenomenalne osamdesete. Jagger blebeće, zviždi i bjesni kao neki ulični prevrtljivac s ulica New York Cityja. A što je zapravo radio gospodin Richards?, nalazio je jasnoću. Bio je SLOBODAN od dugačke zatvorske kazne koju je upravo izbjegao u Kanadi. Keith Richards se vratio svojoj ulozi vrsnog Glimmer Twina, maestra najvećeg rock'n' roll benda na svijetu, i baš na vrijeme za…disco?. Stonesi su već brljali nešto s discom na pjesmi Miss You koja je postigla veliki uspjeh u popu sa svojom drskom mješavinom plesnog disco ritma, rocka i bluesa koji su se nalazili u srži benda. Nisu svi fanovi bili oduševljeni vidjeti Jaggera u Studiju 54 kako pleše, pije sa Biancom, Andyjem, Liz i Lizom. Činilo se da je cijeli bend spreman pridružiti im se u paklu disca. Ipak Stonesi su imali određeni njuh za disco glazbu sedamdesetih. Za njih, disco je bio još jedan ogranak Američkog R&B-ja. Samo ideja da najveći rockn 'n' roll bend petlja sa disco glazbom, na vrhuncu kampanje DISCO NE VALJA! Bila je perverzna i kao takva je sasvim odgovarala Jeggeru. Ipak, Emotional Rescue nije disco album. Samo dvije pjesme, Dance i pjesma s naslovnice, građene su na kontroverznom disco ritmu (big beat). Stonesi su uskoro u potpunosti napustili taj žanr. Došli su u opasnosti da se prebace na drugu stranu. Disco je u osamdesetima još dominirao radio stanicama Amerike, ali klupska scena je, sasvim neporecivo, počela slabiti. Stoga je dance glazba bila samo jadan od mnogih začina na albumu kojim se istraživao mnoštvo raznovrsnih stilova, od bluesa u pjesmi Down In The Hole do reggaea u Send It To Me. Kada je u siječnju '79. bend ušao u Compass Point Studio na Bahamima, Stonesi su se još uvijek osjećali uzvišeno radi komercijalnog i kritičkog povratka s albuma Some Girls kao i zbog toga što je Richards izbjegao velike probleme sa suđenjem u Torontu. Sada je bilo vrijeme napraviti novi album. Snimanje za album su uskoro preseljena u Pathe Marconi u Parizu, gdje su se obično radila u ranim jutarnjim satima ili noću. Richards je postavio novi osobni rekord time što nije išao spavati devet dana za redom. Heroin je bio manje prisutan u njegovom životu nego prije, ali Richards je i dalje bio rock 'n roll vampir do same srži. Bobby Keys (veteran sa snimanja Stonesovih albuma) je dnevne sate provodio onesviješten na kauču u Richardsovom pariškom apartmanu u ulici Viktora Hugoa. Zajedno, Keys i Richards su putovali na noćna snimanja za Emotional Rescue u Richardsovom narančasto ružičastom Bentleyu, auto koji je prije posjedovala Kraljica Majka. Kada je završio rad na albumu Emotional Rescue, Stonesi su imali dovoljno materijala za dva albuma. Izostavljena s albuma bila je pjesma Claudine, country pjesma inspirirana pričom Claudine Longet, bivše žene pjevača Andyja Williamsa koji je optužen za ubojstvo njena ljubavnika. Kao priča upozorenja bogatima i brzima, priča je bila neodoljiva, ali moguća tužba je zadržala Claudine jako dugo na ilegalnim snimkama (bootleg). Čak i 1980. Stonesi su bili u stanju tražiti probleme…i naći ih. Album Emotional Rescue objavljen je u lipnju 1980. i članovi grupe su zajednički nastupili pred medijima. Slika Stonesa na okupu još uvijek je predstavljala magnet za njihovu većinom mušku publiku. 26. lipnja, Rolling Stonesi su (bez Wattsa) povodom izdavanja albuma organizirali popodnevnu zabavu u newyorškom nonvovalnom klubu Danceteria. U međuvremenu, Emotional Rescue se popeo na prvo mjesto u Velikoj Britaniji i Americi, i zadržao se sedam tjedana u Americi i dva tjedna u Velikoj Britaniji. Singl Emotional Rescue/Down In The Hole uspio se probiti do trećeg mjesta na Američkoj top listi i zadržao se devetnaest tjedana. Zanimljivo je da na početku snimanja albuma Jagger je htio napraviti album koji će se popeti na prvo mjesto top lista, a Richards je bio protiv jer je htio rokerski album pun rifova i nije ga zanimao plasman albuma na top listama. Kad je album dospio na prvom mjestu diljem svijeta Jaggeru više nije bio zanimljiv ni album ni najavljivana turneja po Americi, što je totalno razbjesnilo Richardsa. Naime svi su članovi benda bili željni odlaska na turneju jer im je trebao novac. Jagger im je ponudio tu mogućnost, izjavljujući u intervjuima da će grupa krenuti na turneju 1980. godine. Vodili su se pregovori o Američkoj turneji u lipnju ili srpnju. Kasnije su se pojavile glasine da će održati jedan koncert u New Yorku radi promocije albuma.. Čak se govorilo o turneji u Kini. Richards je sada izašao iz svoje desetogodišnje magle kako bi preuzeo svoj dio kontrole nad grupom od Jaggera, koji je određivao gdje, kada i kako organizirati turneju. Kad je Richards postao agresivniji u dijelu poslova koje je smatrao svojim teritorijem (prije svega studio za snimanje) Jagger ga je pokušao spriječiti i izbile su velike svađe. Tim činom započeo je veliki sukob na relaciji Jagger-Richards koji će trajati gotovo čitavo desetljeće. Ipak 1980. godine, dok su bili pod utjecajem života u New Yorku, Rolling Stonesi su izdali jedan od svojih najraznovrsnijih albuma. Emotional Rescue. No 37-godišnjem Richardsu trebao je drugačiji spas, trebala mu je turneja da se drži dalje od heroina.
Penny Arcade (umjetnica) - Neizmjerno cijenim Jaggera i Richardsa kao autore. Kada uspijete uhvatiti ozračje New Yorka 70-tih i 80-tih u stihu. "Portorikanke će učiniti sve da te upoznaju". Bili su u stanju svakodnevne doživljaje pretočiti u Rock 'n' Roll.
Terry Reid (glazbenik) - "Portorikanke će učiniti sve da te upoznaju". Pitao sam ga što dovraga misli time?. Rekao je da je to upravo smislio.
Lindsey Buckingham (Fleetwood Mac) - Sve je još uvijek imalo kičmu Stonesa, čak i kada bi pomalo promijenili kontekst. Nikada to nije otišlo u smjer gdje bi bilo karikatura. Sve je još uvijek bilo njihovo. Uvijek su bili dobri u hvatanju onoga što je bilo inteligentno uloviti, i u pravoj mjeri.
Bill German (novinar) - U New Yorku oduvijek postoji posebna energija. Ni Stonesi joj se nisu mogli oduprijeti. Kao umjetnici uvijek su osjećali različite vibracije. Keith je uvijek govorio da su oni antene. Ako postavite antenu u New Yorku, sigurno ćete uhvatiti dobre vibracije.
Khris Kimsey (ton majstor albuma) - Materijal na Emotional Rescue je bio malo drugačiji od prijašnjeg, ako ništa drugo, bio je malo opušteniji i više orijentiran prema soulu od Some Girls. Pisanje za taj album bilo je malo eksperimentalnije. Nije bilo dugog perioda pisanja. Sva akumulirana frustracija izišla je u Some Girls, pa se Emotional Rescue činio malo kao ostatak.
Bobby Keys (saksofonist na albumu) - Poprilično su osobiti u načinu na koji rade. To je bilo razdoblje kada bi svima adrenalin počeo raditi u isto vrijeme. Budući da su rock 'n' roll i Rolling Stonesi mračna i zabranjena tema, pretpostavljam da se uzima zdravo za gotovo da se sve odvija pod okriljem noći. Tad je dan služio za spavanje.
Khris Kimsey (ton majstor albuma) - Pokušali smo sve uložiti u album Emotional Rescue. No svi su samo odahnuli jer je Keith još bio u sastavu i mogli smo nastaviti s radom.
Mick Jagger - Imamo sintisajzer player na nekoliko stvari. Većinu smo sve sami radili. Obično imamo klavijaturistu, ali ovog puta se svako okušao na klavijaturama. Keith svira na jednoj ili dvije stvari i Ian Stewart na nekoliko. Kasnije sam zaključio da nam je potreban takav pijano ili takva vrsta ili bilo što, i to bi dodali. U početku smo bili samo mi ti koji sviraju.
Keith Richards - Napravili smo otprilike četrdeset pjesama za ovaj album. Zatim ih je Mick preslušao, pokušavajući odabrati one za koje se čini da bi mogle ići zajedno na jednom albumu.. Onda ja preslušam njegov izbor i na kraju ih preslušamo zajedno. No, on najčešće ima bolji osjećaj kako odabrati najbolje pjesme za album.
Bobby Keys (saksofonist na albumu) - Činilo se da su se Mick i Keith malo više polarizirala u to vrijeme. Kada smo se svi okupili zajedno, nije postojala sasvim ista vibra koja je bila u danima Exile On Main Street.
Keith Richards - Još uvijek mi se čini da mi kao grupa među sobom radimo sve bolje stvari i svi u grupi su zainteresirani za rad. Zajednički interes je ono što pokreće stvar.
Keith Richards - Moja zamisao je da napravimo još jedan album ove godine, a onda mogu krenuti s tim jebačima na turneju!. Umjesto uhodane rutine turneje-studio-turneja-studio, možemo organizirati produžene turneje ili raditi što god želimo, biti filmske zvijezde ili snimati samostalne albume.
Keith Richards - Kad sam se 1980. godine konačno sredio, rekao sam: "Ok, sad sam ponovno spreman nositi dio tereta. Bog vas blagoslovio što ste sve nosili na svojim ramenima dok sam ja glumio izludjelog umjetnika i bivao uhićivan' i on (Mick) me podržavao na svakom jebenom koraku" Ne želim ga uopće kritizirati. Ali kad sam se vratio, nisam želio vjerovati da je Mick uživao u teretu. Sada je mogao kontrolirati čitavu stvar, to je postala želja za vlašću. U zahodu sam ga čuo kako govori sranja poput "Volio bi da je ponovno narkoman".
Video
Emotional Rescue party (1980.)
Emotional Rescue (video)
She's So Cold (video)
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Nema komentara:
Objavi komentar